Elke dag

Elke dag

Samen bidden

Als wij een leven willen leiden waarin Christus centraal staat, dan moet ons leven in de allereerste plaats een leven van gebed zijn. In onze Foyer in Thorn beginnen wij dan ook iedere dag met een tijd van stil gebed en overweging. Samen bidden wij daarna het morgengebed uit het brevier, om vervolgens in de Eucharistieviering de dag aan God op te dragen, en zijn Lichaam te ontvangen als voedsel dat ons kracht geeft om de dag met Hem door te brengen. Na het middagmaal hebben wij een gebedsmoment om de dag opnieuw op Hem te centreren. 's-Avonds is er iedere dag een uur aanbidding met uitstelling van het Allerheiligste, waarbij tevens het rozenhoedje gebeden wordt.
Zo is een dag in de Foyer getekend door momenten van gebed. We hopen dat zo héél onze dag in het teken komt te staan van Gods aanwezigheid in ons en onder ons.

Samen werken

Ook het werk heeft een belangrijke plaats in ons Foyerleven. Het huis en de tuin, het gemeenschapsleven en de ontvangst van de gasten vragen onze inzet op materieel gebied. Koken, wassen, onderhoud, boekhouding...De verdeling van dit alles is naar gelang de aard en aanleg van de leden van de Foyer. De ene keer is iets routine, de andere keer vraagt iets je volle aandacht. De ene keer wordt iets samen gedaan, de andere keer ben je ergens alleen verantwoordelijk voor. Maar wel steeds in het bewustzijn dat we gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het geheel. En altijd in de overtuiging dat wij ook in ons werk met Jezus verenigd mogen zijn.

Samen ontspannen

En dan zijn er natuurlijk nog momenten van ontspanning. Echte gemeenschapsmomenten zijn de maaltijden. Omdat daarbij de gehele communiteit bijeen is, willen wij die in een ontspannen sfeer gebruiken. In onze vrije tijd treffen zij elkaar die samen een wandeling willen maken, een film willen kijken ... Voor af en toe een uitje zijn de meesten wel te vinden, en de jaarlijkse gezamenlijke vakantie is altijd een vreugdevol gebeuren! Maar ook zijn er momenten waarin je je met een eigen liefhebberij kunt bezighouden. Zo zoeken wij in onze vrije tijd naar een evenwicht tussen gemeenschapsopbouw en persoonlijke ontspanning.

Misschien ook interessant: